reklama

Obchod so šťastím - Úrady a iné pozoruhodnosti, tretia časť

Dnes, drahí čitatelia dospeje náš príbeh z jedného úradu do finále. Prajem príjemnú zábavu!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

U právnika

Ochrankár čaká na chodbe, zatiaľ čo starší pán je v právnikovej kancelárii. Právnik, mladý muž, sedí za stolom, oproti staršiemu pánovi. A hovorí:

 „ Tak, ako vám môžem pomôcť?!“

Starší pán rozčúlene spustí:

 „ Už sa tu motám asi hodinu a vôbec nič som nevybavil! Nerozumiem tým úradným hodinám, čo máte na dverách!!!“

Právnik mu odvetí s úsmevom:

 „ Na to sú tu moje kolegynky, aby vás usmernili. Obráťte sa s dôverou na ne, sú to všetko milé dievčatá!““

Starší pán:

„ Tie?! Veď mi iba nadávajú! .... A nazvali ma gaunerom .... a potom zavolali na mňa ochranku!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Právnik sa tvári účastne:

 „ To ma mrzí ....“

Starší pán pokračuje rozhorčene:

 „ No, čo by ste robili na mojom mieste?!“

Právnik mu odvetí opäť s úsmevom:

 „ Tiež by som sa sťažoval.“

Starší pán na to dôrazne:

 „ Veď, ja sa práve teraz SŤAŽUJEM!!! ... Tak s tým niečo robte!“

Právnik:

 „ Ja vás chápem, ale moje možnosti sú obmedzené ...“

Starší pán:

 „ Tak, čo teda, mám si to nimi snáď vybaviť ručne –stručne?!“

Právnik sa k nemu nakloní a pošepká mu:

 „ Medzi nami, ja by som to urobil...“

Starší pán vyskočí zo stoličky:

 „ Beriem vás za slovo!“

A vzápätí vybieha na chodbu, kde kričí na ochrankára:

 „ Povedal mi, vraj si to mám s nimi, s tými ženskými, vybaviť proste ručne – stručne ..., ale, keď ja ženu ani kvetinou neudriem!!!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ochrankár na neho len pozerá. Starší pán pokračuje:

 „ Ste môj svedok!!!“

Právnik medzitým vyjde z kancelárie a hovorí staršiemu pánovi:

 „ Ja som nič také nepovedal, aby ste si to vybavili ručne – stručne, a kedykoľvek to aj dôrazne popriem! A tuto, Jožinko, je mi svedkom, však?! Nič také som tomuto pánovi nepovedal, proste si zle vysvetlil moje slová! Je tak, Jožinko?“

Ochrankár sa na právnika súhlasne zazubí:

 „ Rozumiem, nič také ste mu nepovedali!“

A obráti sa na staršieho pána a zhúkne na neho:

 „ Čo si vymýšľate, há?! Poďme, je na čase, aby ste opustili tieto priestory!!!“

Starší pán sa pozrie na právnika:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 „ No, vy ste mi teda riadny kvietok, prešibaný, všetkými masťami mazaný, len čo je pravda!!! Medzi štyrmi očami poviete všetko a potom to verejne popriete!!! A viete vy, čo?! Je mi z vás všetkých v tomto super, nie, hyper úrade, akurát tak na vracanie!!!“

Právnik sa usmeje:

 „ Keď myslíte ... Môžem vám ešte nejako pomôcť?!“

Starší pán rezignovane:

 „ Ale, kdeže, ja odchádzam. Idem stadeto preč a rovno do prvej krčmy, .... toto všetko sa mi snáď iba sníva!““

Právnik:

 „ Výborne, Jožinko vás odprevadí, ale, klídek, Jožinko, dobre?! Len mu ukážte cestu.“

Ochrankár:

 „ Jasné, šéfe!!!“

Odchádzajú. Vpredu ochrankár a za ním starší pán. Právnik ešte za nim volá:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 „ A príďte v pondelok, okolo poludnia, vtedy tu zaručene niekto bude úradovať! A vy si vybavíte, čo potrebujete!“

Prednášková sála

Anastázia Nejzchlebová – Rožková stojí pred publikom, ktoré tvoria iba dve, už vyššie spomínané úradníčky. Jej asistentka sedí za stolom vedľa rečníckeho pultu. Anastázia Nejezchlebová – Rožková spustí.:

 „ A teraz si ešte raz zopakujeme našu novú základnú mantru – ODÍĎ! A všetci, pekne nahlas!“

Úradníčky a asistentka opakujú po nej:

 „ ODÍĎ ...“

Anastázia Nejezchlebová – Rožková sa na chvíľu zamyslí a potom pokračuje:

 „ Ďalšou nevyhnutnou pomôckou pre vás je znalosť základných princípov úradníckeho stavu, a tými sú, konkrétne – po prvé, zásada – poslať stránku INAM! To jest, zbaviť sa jej, a to so všetkými súnaležitosťami, ktoré so tento proces so sebou prináša, ako sú: neodbytnosť, nereálne požiadavky, otázky, na ktoré nevieme odpovedať, vulgárne chovanie, a podobne!“

Z publika sa ozve mladšia z úradníčok:

 „ Myslíte, poslať INAM v rámci tejto budovy, či celkovo?“

Asistentka okamžite:

 „ Dotaz z publika, pani lektorka!“

Anastázia Nejezchlebová – Rožková mladú úradníčku ihneď pochváli:

 „ Výborne, drahá, vidieť, že premýšľate o svojej práci, aj o živote celkovo. Nuž, poslať INAM, pravda, myslela som aj na INÉ oddelenie, prípadne, aj na úplne INÝ úrad.“

Mladá úradníčka uveličene:

 „ Ďakujem.“

Anastázia. Nejezchlebová – Rožková blahosklonne:

 „ Nemáte za čo. A posledná moja myšlienka – nadviažem už na tu povedané – teda, po druhé - treba DELEGOVAŤ PRÁVOMOCI!!! Už v starom Ríme sa tak dialo v rámci hesla: DIVIDE ET IMPERIA!!! Čiže, rozdeľuj a panuj!!! .... Ďakujem za pozornosť, vážené dámy, vážení páni a teším sa v budúcnosti opäť niekedy dovidenia!“

Anastázia Nejezchlebová – Rožková odchádza aj so svojou asistentkou. Staršia úradníčka sa spýta kolegyne:

 „ A to ako myslela? Rozdeľuj a panuj?“

Mladšia úradníčka jej odvetí:

 „ No, predsa – DELEGUJ PRÁVOMOCI, teda POŠLI INAM!“

Staršia úradníčka pokýva hlavou:

 „ Aha, .... máš pravdu! Už rozumiem ...“

Nápis na masívnych dverách

Pred ním, pred budovou úradu, sa stretne starší pán s Anastáziou Nejezchlebovou – Rožkovou a s jej asistentkou, a školiteľka mu hovorí:

 „ Počúvajte, vy! Počkajte!“

Starší pán sa zadiví:

 „ Ja?!“

Školiteľka:

 „ Áno, vy! Vás je škoda nechať hádať sa tu! Ale, ste dobrý, vážne, zaujali ste ma ... Nechceli by ste mi robiť volavku na mojich školeniach?“

Starší pán prekvapene:

 „ Prosím?!“

Asistentka horlivo:

 „ Pani Nejezchlebová – Rožková vám práve ponúkla miesto volavky, t.j., provokatéra na jej školeniach, ale, samozrejme, s vopred dohodnutým scenárom.“

Anastázia Nejezchlebová – Rožková dodá:

 „ Kvôli zvýšeniu atraktivity by ste hrali človeka z ulice, čo zablúdil na moje školenie, a pravdepodobne by ste boli vždy aj vyhodený, ale, ukrojilo by mi to, pravda, z času a bol by potom aj väčší priestor na diskusiu s publikom, a aj by sa prebralo z pasivity a letargie a bolo by aktívnejšie. Tak, čo poviete, tľapneme si?

Starší pán:

 „ Dobre! Ja som za!!!“

Podajú si ruky s Anastáziou Nejezchlebovou – Rožkovou. Asistentka sa na oboch spokojne usmieva.

Koniec. Ďakujem za pozornosť milí čitatelia.

Zdenka Krištofová

Zdenka Krištofová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som stratená duša v tomto Všehomíre, ktorá sa snaží možno niečo zmeniť a možno zmeniť len samu seba. Chcem baviť ľudí, lebo humor je najvyššia forma obrany. Moje blogy budú o aktuálnej situácii a môj komediálny seriálik jak by dal. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu